Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Google. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Google. Mostrar tots els missatges

2012/02/22

Envieu enllaços del navegador a Android

Eiiii!! Hola, quant de temps! Passàveu per aquí de casualitat? Doncs aprofiteu i nutriu-vos de coneixement, o si més no llegiu i feu algun somriure pel fet d'estar al blog menys concorregut d'Internet! (Haurien de donar un premi per això no? Té el seu mèrit...)

Us ha calgut mai passar un enllaç a una web, una imatge o un text del vostre PC (des del navegador de fet) a Android?
Si és que no no cal que seguiu, grrr..

ZOMG! Oh algú segueix llegint??

Perquè això funcioni, us caldran 2 passos, instal·lar una petita utilitat per Android, i una extensió a Firefox o Chrome.
Ah, i també un compte a Google. No sé si queda massa gent que no en tingui, si sou un d'ells, veneu-los l'ànima home, que son 2 dies!

Pas 1:



Google Chrome To Phone es una petita aplicació per Android que us permetrà fer precisament això que us deia. Tot i el nom, podeu utilitza-la des de Firefox i Chrome.

Només us cal descarregar-la al vostre telèfon. El primer cop us dirà amb quin compte Google la voleu utilitza, el trieu de la llista i voilà!
A partir de llavors quan envieu per exemple un enllaç des del vostre navegador us apareixerà una notificació que podeu clicar immediatament, i sinó, us queda guardada dins l'aplicació per quan us interessi.


Pas 2:
Per poder enviar al vostre mòbil heu d'instal.lar una d'aquestes 2 extensions segons el vostre navegador.
Si utilitzeu Google Chrome, instal·leu Google Chrome to Phone Extension.
Si sou fans de Firefox, llavors descarregueu-vos FoxToPhone


Si sou dels que feu servir Internet Explorer, teniu el que us mereixeu... RES!! (estic ple d'odi...)

Tant una extensió com l'altra, també us demanarà que l'autoritzeu per accedir al vostre compte per enviar els enllaços. Només ho heu de fer un cop.
Veureu que us la opció d'enviar, apareix tant als menús contextuals com a la barra de navegació (a dalt a la dreta).
Així es veu al Firefox

Com sempre, espero que us sigui útil i recordeu:





Utilitzeu les estrelles per poder saber que us ha semblat l'article!

2009/12/11

Invitacions per Google Wave


Hola,

si algun dels meus fidels lectors voleu invitacions per Google Wave ara es la vostra oportunitat.
Deixeu un comentari amb el vostre email o envieu-me un email personal utilitzant el Norbt de la dreta (on posa "Detalls de Contacte") i us apuntaré a la llista.

Sento no escriure més, però no tinc ni un minut per respirar.
Gracies als que encara em llegiu!


Utilitzeu les estrelles per poder saber que us ha semblat l'article!

2009/02/12

Google Tasks per tot arreu

Fa unes setmanes Google va introduir la possibilitat de crear llistes de tasques dins de GMail (perquè no a Google Calendar mai ho sabrem…)

Un dels problemes que jo li trobava era que l’accés era força complicat ja que al clicar la Opció Tasks s’obria un petita finestra a GMail de manera que mirar la llista no era una cosa directa ni massa natural.

Per sort ara ja hi ha maneres d’accedir a aquestes llistes de manera més directa. Us n’ofereixo 3:

1.- La que més m’agrada és senzillament accedir a l’adreça de Google Tasks,

https://mail.google.com/tasks/ig

Això us permetra veure i editar aquesta llista directament sense passar per GMail. Si a més utilitzeu Firefox podeu carregar-la al lateral enlloc de la finestra normal i us trobareu una practica llista de tasques integrada a Firefox.

GTasks1

Podeu fer el mateix amb el Google Talk i el Google Calendar com us vaig explicar fa temps.

2.- Si us agrada utilitzar iGoogle tb disposeu de un mòdul que hi podeu integrar facilment. N’hi ha prou que cerqueu “Tasks Labs”. Us apareixerà el modul de tasques a la vostra pagina de iGoogle. (Dedueixo que sabeu de que parlo o aquesta opció no és per vosaltres.

Tb podeu cercar directament l’adreça del modul:

www.google.com/ig/modules/tasks.xml

GTasks2

3.- Finalment si us agrada tenir tasques a GMail podeu integrar-hi el mòdul de iGoogle allà activant la opció de la secció de Google Labs (dins de la configuració de GMail) que s’anomena “Add any gadget by URL” i dp anant a la secció Gadgets i posant l’adreça del modul de iGoogle que us deia abans (www.google.com/ig/modules/tasks.xml).

El resultat es força bo:

image

Podeu fer una cosa similar activant la opció de Labs anomenada “Google Calendar gadget”

Com veieu, opcions no us en falten. En sabeu cap altra de interessant?

2008/12/10

Per fi! Llistes de tasques a GMail

Ha costat anys de precs i queixes dels usuaris, però per fi Google s’ha decidit a posar una llista de tasques (ToDo List). No ha sigut a Google Calendar sinó a GMail, un servei que últimament està millorant de manera increïble, tot i que per mi ja era el millor.

La novetat apareix dins la secció GMail Labs que curiosament només és accessible en la versió en Anglès (US) de GMail. Si ho teniu en un altre idioma només cal que ho poseu en anglès ho activeu i torneu al vostre idioma. Com veieu a sota, en català està disponible dp de fer aquest truc.

GMailTaks2 GMailTaks1

Segurament aquesta novetat farà força mal a Remember The Milk, el servei capdavanter en llistes de tasques i que omplia el buit deixat per Google en aquest aspecte.

Tot i així, cal remarcar que la versió de Google és més simplificada, tot i que suficient per molta gent (com jo).

Per cert, que veureu que la llista de tasques no apareix en forma de gadget sinó a la part inferior dreta al clicar l’enllaç tasques (Similar a quan xategeu)

Si voleu veure com funciona, ja sabeu que fer, us deixo que per desgràcia no em sobra el temps!

2008/11/20

GMail no para….

Avui ens llevem amb la enèsima novetat a GMail, el correu de Google.

Es tracta ni mes ni menys que dels Temes. Ara podem personalitzar la manera com volem veure el nostre correu triant entre 31 temes diferents.

GMail s’adapta a la opció que ja tenia disponible el servei iGoogle (la pagina d’inici de Google) des de fa temps però penso que de manera molt mes elegant.

Aqui podeu veure un parell de les opcions.

candy
Tema Candy
graffiti
Tema Graffiti

Podeu accedir-hi anant a la Configuració de GMail i accedint a la pestanya Temes. Veureu que l’aparença per defecte de GMail ha canviat, però si éreu fans de l’anterior, podeu triar el tema anomenat Classic per tornar-hi.

Imagino que els creadors del famós tema Google Redesigned veuran com es queden sense la majoria fans. El tema es fantàstic, però té l’inconvenient que el més petit canvi de GMail fa que deixi de anar perfecte.

Si voleu aqui teniu l’anunci oficial de Google amb imatges de la majoria de temes.

Cal destacar que aquesta nova característica tb apareix en l’idioma català al contrari d’altre com GMail Labs que per configurar requereix que entreu a la versió en English U.S.

Parlant de GMail Labs, si la voleu provar només cal que poseu l’idioma en anglès, la configureu i torneu al Català (o l’idioma que sigui que tingueu) per poder gaudir de noves funcionalitats en mode de prova (Una mena de versió Beta) com per exemple:

  • Integrar Google Calendar a GMail (Imprescindible!)
  • Colors extra a les vostres etiquetes
  • Integrar Gadgets de iGoogle a GMail (no funcionar amb tots, però en alguns casos en força útil. Jo utilitzo el gadget de RemembertheMilk per poder afegir una llista de tasques.
  • Moure la llista d’etiquetes i/o el xat a la dreta.
  • Afegir més tipus d’estrelles a part de les grogues.
  • Afegir un botó per marcar com a llegit
  • etc…

Proveu-ho i segur que trobareu opcions que us seran molt utils!

2008/10/24

Arriba Android!

android-s

Ahir va ser el dia de llançament del primer telèfon amb el nou sistema Operatiu per mòbils de Google, Android. iPhone(Apple), comença a tremolar…

El telèfon, tot i que és segurament el de menys, és el T-Mobile G1 fabricat pels taiwanesos HTC i originalment anomenat HTC Dream.

T-Mobile_G1_launch_event_2

Pels que viviu sota una pedra i no sabeu que és Android us resumeixo algunes de les seves característiques.

1.- Es de codi obert i gratuït
Que vol dir això? Doncs que el seu codi font el pot agafar qualsevol companyia i adaptar-lo al seu telèfon sense haver de pagar ni un Euro. Això no passa amb altres opcions com Windows Mobile que requereixen pagar a Microsoft uns diners per poder-lo utilitzar i a més no es pot veure com funciona per dins potencialment fent el telèfon més car i menys segur.
No ho dic per criticar Microsoft, perquè els casos de Apple i Blackberry són encara pitjors ja que ni es poden utilitzar en telèfons que no siguin d’aquestes marques.

2.- Android Market
Android Market, és un lloc centralitzat on es pot publicar i adquirir qualsevol aplicació per Android sense pràcticament cap restricció. Una clara copia del model utilitzat amb tant èxit per l’iPhone amb la diferència que Google no reclama part del beneficis als desenvolupadors (Apple es queda un 30%!) tot i que tb en reserva un 30% pels operadors i per impostos. A més no hi ha cap censura. Per desgràcia Apple ha sigut molt criticada en aquest aspecte ja que per exemple no deixa publicar cap aplicació que competeixi amb productes seus. Podeu llegir algunes de les primeres estadístiques de la botiga a Medialets junt amb una comparativa inicial amb la Apple Store.

3.- Creiement potencial molt gran.

La naturalesa oberta de Android farà sens dubte que molt desenvolupadors s’hi llancin per crear tot tipus de funcionalitat que farà que aquest sistema no pari de créixer i millorar. Un bon exemple és per exemple que la falta de interoperabilitat amb servidors de Microsoft Exchange (el servidor amb que sol comunicar-se Microsoft Outlook) per part d’Android ja està sent solucionada per desenvolupadors independents. Així qualsevol mancança és ràpidament solucionada o millorada. Seguint amb la comparació amb Apple, el cas de l’iPhone no és així, ja que Apple prohibeix qualsevol competència amb les seves aplicacions encara que siguin marcadament millors i fins i tot segons criteris que sovint són poc clars que fan que no tingui coses bàsiques com Adobe Flash o Retalla i Enganxa (Cut & paste) entre altres
Podeu trobar una llista de aplicacions que Apple ha prohibit a Apple iphone Apps.

4.- La era de la connectivitat total a les vostres mans.
Seguint el camí obert per iPhone, Android obre la porta a la connectivitat total sigueu on sigueu. Ara ja no cal un ordinador per saber si teniu correu o quines són les ultimes noticies, només cal mirar a la vostra butxaca. Alguns direu que abans de iphone això ja es podia fer, però no ens enganyem, era inaguantable excepte en moments de màxima necessitat.
Evidentment aquesta això també té els seus contres (diners, stress…), però penso que globalment és una cosa molt positiva.

5.- Adaptabilitat
Com he dit abans, Android es una plataforma, no un telefon i està fet per tenir la màxima flexibilitat per adaptar-se a diferent dispositius. Això és una cosa que també podem veure en part amb Windows Mobile. Aquesta adaptabilitat ens permetrà veure Android en telèfons molt diferents des dels més simples fins els més avançats que en treuran tot el suc. De fet a Google ja han comentat que Andoid no té pq limitar-se a telèfons, així que el podríem trobar en altres dispositius mòbils en un futur.

Aquestes només són algunes de les coses bones que té. Aquí teniu un vídeo perquè vegeu una mica com funciona o si voleu aneu a la web que ha creat T-Mobile pel G1 i mireu la presentació que hi ha,

Abans que correu cap a la botiga a comprar-ne un, seguiu llegint una mica més, perquè no tot és de color de rosa i hi ha molt per millorar.

  • El T-Mobile G1 de moment només és ven a USA, tot i que el 2009 aterrarà a la majoria de països europeus, excepte el Regne Unit on arriba el 30 d’Octubre.
  • L’any que ve sortiran molt més telèfons amb aquest magnific sistema operatiu, per tant si el G1 no us entusiasma, espereu una mica i tindreu moltes més opcions. Per exemple Motorola ja ha anunciat el seu.
  • A l’igual que l’iPhone, aquest telèfon necessita accés a Internet per poder disfrutar-lo, sinó la majoria d’aplicacions no us serviran de res. De moment no sembla que vagi lligat a tarifes abusives com l’iPhone, però definitivament us cal, o sigui que considereu-ho abans de comprar-lo.
  • Té molt espai per millorar. Penseu que Android encara està a la beceroles. Amb el temps millorarà una barbaritat i a més gaudirà de moltes més aplicacions que ara. Fa poc que hi és i encara no ha demostrat el seu potencial. Comprar un telefon ara mateix segurament és més aviat pel que s’anomena Early Adopters (gent que els agrada estar a la ultima encara que sigui a costa de pagar més i tenir un producte menys fiable)

Que opineu de Android? Els que teniu un iPhone, el canviaríeu?

2008/09/04

Navegadors al poder. Chrome (I)

image
Imatge trobada a Gizmondo

Doncs si he tornat!

Per començar es quasi obligat començar parlant de la noticia de la setmana, Chrome, el nou navegador de Google.

Finalment Google ha desvetllat el que feia temps que s’esperava i ha creat el seu propi navegador.

Poc puc dir que no hagin dit ja multitud de blogs. De fet quasi tots els que llegeixo l’han mencionat menys la tira de Dilbert!

Tècnicament sembla força interessant i podeu llegir sobre les seves característiques a l’interessant còmic que Google ha publicat (en anglès). Si voleu alguna cosa més seriosa consulteu la Wikipedia perquè el dissecciona força bé o més per sobre la Viquipedia si no us anima llegir en anglès. A més, quasi qualsevol web hi diu la seva.

Per mi el més destacat tècnicament és:

  • L’aposta per una nova màquina de Javascript anomenada V8 i que promet molta més rapidesa que les actuals i que Google ha desenvolupat en secret a Dinamarca.
  • L’arriscada aposta de crear un navegador multiprocés que el pot fer una mica més pesat, però que li hauria de donar una robustesa sense precedents i que permet detectar amb més exactitud quin component dóna problemes qaun alguna cosa falla.
  • L’arquitectura que promet seguretat molt més gran. Això està per veure pq ja s’ham trobat 2 forats de seguretat el primer dia (forat 1 i forat 2). De moment no passa res pq es una Beta, però això de la seguretat es una jungla…

Per tant tenim Rapidesa, estabilitat i “seguretat”. Que ens falta? Doncs el que sol caracteritzar a Google, senzillesa. Chrome es un navegador que intenta simplificar les coses a l’usuari que sap poc de informàtica.

Aquest és probablement el factor que farà guanyar quota a Google i que podria perjudicar a Internet Explorer molt més que no a Firefox.

Altres característiques són el mode Incognito (o privat/porno) que permet navegar sense deixar cap rastre o la única barra d’adreces que és la fusió de la Awesomebar de Firefox 3 i la capsa de cerca que anomenen Omnibox o que el teniu en 40 idiomes inclòs el català.

Com a detall extra podeu furgar una mica dins del navegador amb una sèrie de comandes que ofereix i que descriu un article de Lifehacker. Si sou fans de Firefox també us ofereix una llista de extensions per afegir-ho les millors característiques de Chrome.

Sé que em deixo coses, però no és l’objectiu de l’article,

En conclusió, per ser una versió Beta és molt interessant sobretot pels que volen simplicitat. Firefox de moment no ha de patir fins que incorpori extensions perquè són una de les claus del seu èxit, però IE potser no està tan tranquil perquè la seva quota no para de baixar i només li surten que nans que li pugen a les barbes. A més aquest nan té darrera un gegant anomenat Google. Veurem com evoluciona perquè de moment és una novetat que té molt a afegir si vol ser important

Google Chrome és una nova opció en la guerra dels navegadors que farà que incrementi la qualitat de tots tal i com Firefox va obligar a fer a Internet Explorer. De moment no guanyarà quota de mercat, però ja s'ha fet un forat que mirarà d'anar fent gros tot i que per molt Google que sigui li costarà.

Descarregueu-lo a Google Chrome (de moment només en versió per Windows).

En el pròxim article li toca el torn a IE8 Beta 2.

2008/07/17

GMail no para de millorar


GMail és probablement un dels millors webmail (correu via web) que existeixen (per mi el millor) i segurament el millor producte de Google a més de la cerca.

Afortunadament però no es conformen i no para de millorar. Fa poc, a inicis de Juny van crear GMail Labs, una opció que trobareu a la configuració on podeu activar un conjunt de característiques extres que estan en versió de proves. Algunes poden ser una parida (Snake dins de GMail?? WTF?), però d’altres són molt útils (Gestió de signatures, imatges al chat,…)

gmail labs

Aquesta setmana GMail ha donat un altre pas força necessari i ha tornat a millorar la gestió dels vostres Contactes. Una de les característiques que eren força molestes de GMail era que afegia automàticament a la vostra llista de Contactes qualsevol persona a la que enviessiu un email. Això està bé en certs moments, però si se t’acut contestar a un correu enviat a un pilot de gent que no coneixes et trobaràs amb un pilot de noves adreces de email que no interessen.

Ara això ja no passarà més. GMail les segueix recol·lectant, però les posa a una secció separada anomenada “Suggested Contacts” que podeu repassar quan us sembli per afegir-les si realment les voleu.

 gmail 
A més podeu activar una opció que us n’afegeix alguns automàticament si realment els envieu força emails.

gmail2

GMail no ha parat mai de millorar des de la seva creació l’1 d’Abril del 2004. Quasi sempre amb passes petites però fermes.
Si no l’heu provat mai us el recomano de veritat, hi trobareu coses que no teniu enlloc més i segur que es convertirà en imprescindible per la majoria.
Ah, i per acabar us deixo amb una cirereta pel pastís:
Un script de Greasemonkey que us permetrà que, quan vulgueu entrar l’adreça de algun contacte del vostre GMail en una web que no és de Google (si ho és segurament ja no us cal), us mostri una llista de les vostres adreces pq només l’hagueu de seleccionar.
S’ha acabat haver-la de buscar o recordar. L'script en qüestió s'anomena Google Contacts Autocomplete. L'efecte és boníssim

gmailcontacts1

Crec que només us funcionarà si heu fet login abans a qualsevol servei de Google (jo ho estic permanentment) Proveu-lo si utilitzeu GMail, us impressionarà! (Gràcies als de Lifehacker per la imatge i la notícia!)

2007/10/30

Un Nou GMail

logo1

Des del 2004 GMail ha anat creixent sense parar. Per mi és sense dubte el millor sistema de correu tot i que el de Yahoo! també és de moltíssima qualitat.

Dues de les coses que em fan decantar per GMail són el filtre antispam (anti correu brossa) que funciona quasi a la perfecció, i l'agrupació dels missatges en converses. De manera que un missatge i totes les seves respostes apareixen en una sola linia.

Doncs bé, ara s'acosta una altra onada de canvis que el posaran a dalt de tot si no és que ja hi era.

1.- Increment de la capacitat.

Durant molt temps GMail havia sigut el correu Web amb més capacitat tot i que al voltant dels 3GB es va quedar bastant parat. Ara no fa gaire Yahoo! va donar espai il·limitat als seus usuaris i Windows Live Hotmail els va seguir l'estela posant-se al 5GB.

Ara GMail ha tornat a incrementar i ja està al 4.5GB i sobrepassarà els 5GB abans de finals d'any.

Tot i així, no ens deixem enlluernar. Molt poc de nosaltres tenir prou correu per omplir unes bústies d'aquesta mida, o sigui que podem considerar que és més un tema de Màrqueting.

2.- Suport IMAP

A la majoria us sonarà a xinès, però us ho explico.

Tant IMAP com POP són uns protocols per accedir remotament al vostre correu. Per exemple, us donen la possibilitat de connectar-vos a través del vostre programa de correu preferit com podria ser Outlook (de Microsoft), Thunderbird (de Mozilla), Eudora (per Windows o MAC) o Evolution (Linux).

Fins ara la majoria de correus donaven suport per POP i alguns ni això.

La gran diferencia entre IMAP i POP és que POP descarrega el correus del vostre servidor cap al vostre programa i en guarda una copia. Es a dir, la comunicació és en una direcció i si llegeixes una missatge i llavors hi accedeixes des d'un altre lloc et sortiria per llegir. La opció cutre per solucionar-ho és esborrant els missatges del servidors al baixar-los, però això pot ser un inconvenient.

Ara amb IMAP la comunicació passa a ser bidireccional i tot el que fas amb el correu queda reflectit al servidor de manera que sempre hi haurà una total sincronització accedeixis des don accedeixis.

GMail va començar a oferir suport per IMAP fa pocs dies i encara no tothom té la opció activa. Jo encara no la puc utilitzar. Mica en mica anirà apareixent, no patiu.

Podeu llegir més sobre el tema a Cybernet.

3.- GMail offline

Una altra característica única que ens oferirà molt aviat és l'accés offline als nostres correus. Es a dir, que podrem llegir i escriure els nostres correus sense estar connectats a Internet.

Aquesta característica va aparèixer al món de Google amb Google Reader.

Això en el món actual pot semblar un contrasentit ja que la majoria de gent estem connectades constantment, però si ho pensem, pot resultar molt útil en situacions com utilitzar un portàtil des d'un avió o un lloc on no ens podem connectar, o si hi accedim amb un mòbil o es tarifica per temps de connexió.

Si el que volem es escriure correus aquests s'enviaran tan bon punt ens tornem a connectar a la xarxa.

Aviat a més de GMail també ho podrem veure a Google Calendar i Google Docs

Per si us interessa la tecnologia que permet fer tot això es diu Google Gears i juntament amb el suport a aplicacions offline de Firefox 3 serà una revolució.

La pista de que està molt a prop és aquesta:

google-gears

(imatge de Marketing Pilgrim)

4.- Nova interfície

L'aparença de GMail no ha canviat quasi gens des dels seus inicis, però ara Google ha preparat algunes millores que ens permetran utilitzar-lo encara més còmodament. En especial, s'ha millorat l'accés a la vostra llista de contactes, que era el punt més feble de GMail. A més, aquesta llista la podreu accedir des de qualsevol servei Google immediatament de manera que serà molt més que una llista de correus de gent. Hi ha gent que ja disposa d'aquesta nova versió, però encara està en proves i tardarà unes setmanes a estar disponible per la resta de mortals.

Aqui us passo una imatge de la pinta que tindrà que he obtingut a Google Blogoscoped.

gmail-newer-version-4-large

Com veieu, el futur de GMail és força prometedor. Si ja l'utilitzeu segur que ja teniu ganes de provar les noves coses, i si no, potser ha arribat l'hora de donar-li un cop d'ull!

2007/10/01

Google Suggest (+ Script de Greasemonkey)

logo_google_suggest

Des de fa un temps, Google va afegir la opció de autocompletar les cerques que fem utilitzant el seu cercador amb la creació de Google Suggest.

La base de Google Suggest es com diu el seu nom suggerir possibles cerques relacionades amb el que estem buscant a mida que ho anem escrivint.

Aquest és un servei que poca gent utilitza directament, però que té un gran potencial i ajuda moltíssim al fer una cerca. Aquesta tecnologia rarament s'utilitza des de la pagina web pq per anar-hi l'adreça és massa complicada (http://www.google.com/webhp?complete=1&hl=en). Tot i així, la tecnologia que ofereix s'utilitza a fons si teniu instal.lada la Google Toolbar (La barra d'eines de Google),

image

o simplement la capsa de cerca del vostre navegador (ambdós estan tant Per Firefox com per IE)

suggest-barra

Si us acostumeu a utilitzar-ho veure que és molt pràctic ja que us ajuda quan no esteu segurs del que busqueu.

La veritat és que m'hi he acostumat tant que quan faig una cerca des de la plana principal de Google ho trobo a faltar. Per això he buscat una miqueta i he trobat un script de Greasemonkey que us permet utilitzar-ho directament des d'aquesta pàgina principal. El podeu descarregar com la gran majoria des de Userscripts anant a l'script Unsafe Google Suggest. (No us preocupeu pel nom, no hi ha cap perill tot i dir-se unsafe)

El resultat serà el que veieu a la fotografia.

suggest

Us puc assegurar que si us acostumeu a Google Suggest, la cerca habitual us sabrà a poc.

Nota: Yahoo! també té un servei igual i que si que està integrat a la plana principal des de fa un temps, tot i que abans ja estava també integrada a la Yahoo Toolbar i a la capsa de Cerques com en el cas de Google.

2007/09/27

Google Calendar a la barra lateral de Firefox

Fa un temps vaig explicar una manera d'afegir Google Talk a la barra lateral del Firefox.

Doncs avui explicaré una cosa semblant per fer el mateix amb Google Calendar.
Algún dia hauria de fer un article sobre aquest magnific Calendari web, però mai trobo prou temps, així que de moment us haureu de conformar amb això.

Per fer-ho, n'hi ha prou amb accedir a la versió per mòbils del calendari que podeu trobar a http://www.google.com/calendar/m. Com veureu, a pantalla completa és horripilant. Un cop dins, guardeu-la a la vostre llista d'Adreces d'interès (o bookmarks). Finalment cliqueu amb el botó dret
sobre l'entrada que acabeu de guardar i trieu Propietats. A les opcions marqueu la opció que posa Carrega aquesta adreça a la barra lateral. (Podeu veure la foto a l'article que mencionava abans sobre Google Talk)
A partir d'ara, quan cliqueu a la web que heu guardat el resultat serà que us carregarà el Calendari a la barra del costat. Veureu una cosa així:
La barra lateral amb el calendari es carregarà de manera immediata al costat i us mostrarà el vostre calendari en forma d'agenda. Això és un bon substitut a haver d'entrar a la pàgina principal del calendari que és més lenta.

En general, he de dir que força webs amb versions per mòbils poden ser útils per posar-les a la barra lateral. En podeu aconsellar alguna altra?

2007/09/21

Greasemonkey: Colorejar les noticies a Google Reader

Ara feia dies que no us donava cap script nou per Greasemonkey.

Que no sabeu que és GreaseMoneky?? Doncs ho podeu veure a l'article que vaig escriure fa un temps.

Pels estuduants avançats, us presento el Google Reader - Colorful List View.

La seva funció és força simple, però molt útil si utilitzeu Google Reader i llegiu moltes noticies. El que fa es donar un color diferent a cadascuna de les noticies en funció de la font d'on prové.

Com que una imatge val més que 1000 paraules, doncs a sota podeu veure com funciona.

greadercolor

Com podeu veure, les noticies tenen un fons d'un color diferent en funció d'on venen enlloc del fons blanc habitual. L'assignació de colors és automàtica.

A mi m'ajuda força a moure'm pel riu de noticies que llegeixo a diari.

Podeu llegir sobre altres scripts de GreaseMoney a la secció que originalment anomeno... <gasp> GreaseMonkey!

2007/07/10

Better GCal: Millorant Google Calendar

Seguint amb el que ja van fer amb Better GMail, la gent de Lifehacker ha fet una extensió de Firefox que us permetrà afegir una sèrie de millores al Google Calendar. Recordeu que ja us vaig parlar de Better GMail no fa massa. (i que ara ja la teniu en català!)
Evidentment, si no utilitzeu aquest Calendari, aquest article no us interessarà. Tot i això, us recomano que si us cal utilitzar un molt bon calendari al vostre PC li doneu una oportunitat pq funciona molt bé.

Tornant al tema, l'extensió que us vull comentar s'anomena Better GCal i us permetrà que un cop instal.lada afegiu noves funcions al calendari online de Google.
En les següent pantalles podreu veure totes les opcions que us dóna.
Funcions extra

Com a funcions extra trobarem:
  • Possibilitat de col.lapsar els menús superior i/o lateral
  • Donar color als dissabtes i diumenges. A mi m'ho posa al mini calendari lateral, al principal marca els diumenges en vermell (només en la vista mensual)
  • Forçar connexió segura (encripta més dades que de normal)
  • Mostra el num de setmana in passem (només en la vista mensual)
  • Permet que un event ocupi més d'una línia.


2 possibilitats de canviar l'aparença

De ben segur que com va passar amb Better GMail, aquesta extensió anirà creixent amb el temps.
A mi m'agrada força i la recomano si utilitzeu el Calendari sovint.

De moment van per la versió 0.2.2.

Pàgina oficial de Better GCal
La pàgina de l'extensió a Mozilla sortirà d'aquí pocs dies.

2007/06/29

No és Google tot el que llueix... (IV): Publicació de blogs (actualitzat)

Des de fa un temps que els blogs s'han posat força de moda.
Un blog no deixa de ser una pàgina web normal, però el seu contingut sol variar bastant més i sol ser molt més una font d'informació subjectiva donada per una o més persones. Un altre aspecte és que solen donar l'oportunitat de posar comentaris de la gent que els llegeix, de manera que tenen un aspecte més social.
Una de les coses que més importància els fa tenir és que serveixen per donar veu a molta més gent que els mitjans tradicionals.
Però bé, si volem publicar un blog que hem de fer?
Doncs si ets un principiant com sóc jo el camí a seguir és buscar una dels serveis de publicació de blogs que existeixen. Aquí us en mostraré els més importants.
Aquests serveis ofereixen la possibilitat d'allotjar el vostre blog als seus servidors de manera gratuïta. (Pels més avançats hi ha altres opcions, però no en parlaré aquí i ara).
Com sempre començaré amb l'opció de Google i la intentaré comparar amb la resta.

Blogger

En funcionament des del 1999. Google va comprar la companyia el febrer de 2003 quan començava a despuntar el fenòmen dels blogs. Curiosament mai s'ha decidit a canviar-li el nom i ni tant sols va fer-hi massa canvis durant bastant temps. Finalment l'Agost del 2006 va començar a posar-hi una mica més d'esforç amb l'arribada de Blogger Beta i va millorar força el que és l'aparença i la publicació dels típics widgets de la barra lateral. També va integrar amb els comptes de Google de manera que es podia utilitzar amb el mateix usuari que utilitzàvem a GMail enlloc de un de separat.
Ara fa uns dies ha començat una 3a etapa que anomenen Blogger Draft que està introduint noves millores com pujar vídeos directament al crear un article o afegir enquestes a la barra lateral.
Una cosa molt bona que té és que des de fa poc està en català.
Els widgets (o elements de la barra lateral del blog que ofereix fins ara són els que podeu veure a la imatge
A més ofereix la possibilitat de definir una font RSS per poder llegir el blog a través d'un lector RSS com els que vaig comentar no fa massa.
Una altra cosa interessant és la possibilitat de compartir el blog amb diverses persones.

En podeu trobar més informació a l'article Blogger de la Viquipèdia.

Tot i no ser el millor jo hi segueixo perquè
  • està integrat amb els serveis de Google i em permet accedir-hi amb el mateix usuari i password que a GMail o Google Reader entre altres, i que
  • al ser un servei de Google, sé que no pararà de millorar.
  • implicaria canviar l'adreça on accediu i això em donaria força maldecaps i perderia els pocs lectors que tinc.

Wordpress

Probablement la plataforma #1 de publicació de blogs crec que fa tot el que pot fer Blogger i des de fa més temps. La veritat és que és un servei impecable. Fins que blogger va afegir les categories la diferencia era immensa, però ara s'ha reduït força.
Algunes de les característiques que diferencien a Wordpress són:

  • La possibilitat d'importat automàticament el teu blog des d'un altre servei. A dia d'avui permet importar des de Blogger, Typepad, Movable Type i Live Journal que són probablement els més coneguts.
  • Dóna estadístiques d'accés al blog. En el cas de Blogger cal recórrer a serveis externs com statcounter (que és el que jo utilitzo) o el propi Google Analytics que imagino que algun dia estarà perfectament integrat
  • Com una gran majoria de serveis de blogs proporciona la opció d'utilitzar Trackbacks. Els trackbacks són un mecanisme que permet informar al teu blog d'altres blogs externs que l'estan enllaçant. Per alguna misteriosa raó Blogger no ho permet i els odio per això.
  • Permet mostrar seccions estàtiques al bloc. Per fer-ho a blogger és cal crear-la externament i enllaçar-la a la barra lateral com faig jo a la meva enllaços. Al blog del meu amic Pedro, Creando mi propia empresa, podeu veure unes pestanyes a la part superior que us donen accés a aquestes seccions
  • bastants més widgets que no pas Blogger
  • En anglès i castellà entre altres. (No en català)
  • Proporciona software que, si voleu, us permetrà instal.lar-vos el blog al vostre ordinador de casa o a un servidor dedicat.
Si voleu més info podeu consultar l'article sobre Wordpress a la Wikipedia (en castellà pq la versió catalana no té quasi cap informació. Si us atreviu en anglès encara està millor)

A més de Blogger i Wordpress teniu altres opcions com:
  • Livejournal: En anglès i castellà entre altres. (Wikipedia)
  • Windows Live Spaces: Ni sabia que existia. És l'opció de Microsoft i com a mínim cal llistar-la. Abans s'anomenava MSN Spaces. (Wikipedia)
  • Yahoo! 360º: Igual que a sobre però canviant Microsoft per Yahoo! (Wikipedia)
  • Blocat: Servei de cració i d'hospedatge en català
  • Typepad: Derivat de Movable Type per usuaris amb pocs coneixements tècnics. Per desgràcia, acabo de descobrir que és de pagament. (Wikipedia)
  • Movable Type: Van ser el creadors del concepte de trackback i durant força temps van ser els millors. Llavors va arribar Wordpress. Es gratuït si és per ús personal, però crec que no ofereix "hosting", o sigui que no us el recomano massa si comenceu. (Wikipedia)
Si podeu aportar alguna cosa interessant més feu un comentari i afegiré la vostra informació a l'article!

Per cert, "blog" en català es pot dic "Bloc" o "Bitàcola".


Actualització:
  • Fastladder: Un nou lector de RSS online que té cerca incorporada. Més info a l'article de Lifehacker
  • Netvibes: Està més a la categoria de les pàgines d'inici, però n'he sentit coses força bones.
Fonts:

2007/06/15

No es Google tot el que llueix... (III): Lectors de RSS

Torno amb la sèrie de Google.
Avui voldria fer una petita comparatòria de diferents lectors RSS online.
Pels que no ho sabeu RSS és una manera de llegir notícies que us permet que les noticies que us interessen vinguin a vosaltres enlloc d'haver d'anar visitant infinitat de webs. Estalviareu temps i no se us escaparan les noticies.
Si us en voleu informar podeu trobar-ne informació a la Viquipèdia o al blog de l'Ignasi Ignasi does Drills.
El que si que us puc assegurar es que si proveu RSS, ja mai deixareu de utilitzar-lo.
En aquest article em restringeixo al lectors via web pq normalment els consulto des de diferents ordinadors i així puc saber sempre què he llegit i que no.

Per començar, com sempre us explicaré que ofereix el producte de Google i després 2 dels seus competidors.

Google Reader

El meu lector habitual de fonts RSS. La veritat és que des que el vaig començar a utilitzar ha anat millorant fins convertir-se segurament en el 2n millor dp de Bloglines. Les seves principals característiques són:
  • Permet organitzar les fonts amb etiquetes i que sense moure'ns de la pàgina web podem arribar fins i tot a veure videos.
  • Permet consultar estadístiques de cada font per saber quines llegim més o quines publiquen més notícies.
  • Podem marcar els articles que ens interessen amb una estrella a l'estil GMail per accedir-hi més tard.
  • Hi ha 2 modes de visualització, Expanded (on es veu tot l'article) o List (on només es veuen els titols.
  • De moment, només en anglès.
  • Permet enviar qualsevol noticia per correu amb un sol clic integrant-se molt bé amb la llista de contactes del nostre GMail (si l'utilitzeu, és clar) o directement al nostre blog.
  • També permet crear compartir les notícies que vulguem creant una nova font RSS o posant-es a una pàgina web com faig en aquest blog. (Ho podeu veure al menú de l'esquerra a la secció "Tonino News"
  • Podem importar i exportar la nostra llista de fonts per si volem accedir-hi des d'un altre lector o viceversa.
  • Només podem seleccionar els articles no llegits o veure'ls tots.
  • No permet ordenar els articles d'una certa font
  • Sorprenentment (per ser Google) no conté una cerca integrada. No tan sols una cerca general de blogs com la de Google Blog Search.
  • Finalment, des de fa poc més una setmana permet l'accés a les ultimes 2000 noticies que hem descarregat sense tenir connexió a Internet mitjançant l'utilització de Google Gears. En podeu llegir més a l'article Google Reader OFFLINE que vaig escriure fa 10 dies. Una característica que trobo magnífica, però que encara cal polir.

La veritat és que tot i no ser un producte acabat funciona de meravella i amb l'inclusió de l'accés fora de línia s'ha posat a un gran nivell que pot fer perillar el domini del magnífic Bloglines.

Bloglines
Sense dubte el gran competidor de Google.
La veritat és que ha sigut durant força temps el millor lector de fonts RSS que hi ha, però últimament Google Reader se li ha acostat fins posar-se pràcticament al seu nivell. Però, que ens permet fer?
  • La organització de fonts es fa amb carpetes. Tot i que per mi són menys versàtils que les etiquetes de Google, tenen l'avantatge que permet organitzar en subcarpetes.
  • Mostra les icones de cadascuna de les fonts.
  • Els articles que ens interessen es poden guardar a la secció Recortes
  • La visualització en general és més configurable que a Google Reader ja que podem escollir com volem veure els articles d'una certa font (Només títol, resum o sencer) i triar entre diferents mides de lletra (També podem definir el mateix per defecte a totes les fonts)
  • Permet múltiples llenguatges (Anglès, Espanyol, Italià, ... fins a 9!)
  • Permet enviar qualsevol noticia per correu amb un sol clic o directament al nostre blog.
  • També es poden agrupar grups de fonts en una de sola amb la opció Playlists.
  • De moment no té accés fora de línia.
  • Permet ordenar els articles per data, rellevància (decidida per ells suposo) o popularitat
  • Podem seleccionar els articles llegits de les ultimes 1h, 6h, 12h, 24h, 48h, 72h, 1 setmana, 1 més o tots els que hi ha.
  • Té una cerca general d'articles i fonts, però no és dels que estem subscrits (Seria com el Google Blog Search)
  • Permet descarregar un programa que ens avisa sempre que tenim nous articles per llegir.
  • També permet reordenar les fonts com millor us sembli (Gràcies per dir-m'ho mai9). Per fer-ho cal que cliqueu l'enllaç Edit de dalt i llavors us deixarà reordenar-los arrossegant-los com vulgueu.


Newsgator
(El comentari és sobre el nou lector en fase Beta. Si el proveu veureu que al començament es pot seleccionar si utilitzar el vell o aquest)





  • La organització de fonts es fa amb carpetes
  • Mostra les icones de cadascuna de les fonts.
  • Els articles que ens interessen es poden guardar a la secció My Clippings
  • De moment no té accés fora de línia.
  • Permet ordenar les fonts de nou a vell i viceversa.
  • Se m'ha quedat com penjat i no podia accedir als articles de cap font. Tot i així al ser una versió Beta tampoc cal donar-hi més importància, estic segur que ho arreglaran.
  • Té una cerca general d'articles i fonts, però no és dels que estem subscrits (Seria com el Google Blog Search)
  • Conté publicitat
  • La visualització també es pot decidir per cada font, però la de només veure els títols és molt poc compacta i es veuren pocs articles.
  • Que jo hagi trobat només es pot utilitzar en anglès, però al ser una Beta és possible que l'acabin traduïnt
  • És complicat marcar com a llegits tots els elements pq només ho fa pels d'una pàgina o els d'una certa font.
  • En general és més lent que Google Reader o Bloglines.

Com veieu la competència és ferotge. Crec que potser Bloglines encara va al capdavant, però ara mateix la igualtat és força gran. Potser la diferencia és que Bloglines es veu un producte més ben acabat. Tot i així, cal remarcar que Google Reader tot i ser utilitzat per moltíssima gent, encara no està oficialment acabat i mica en mica va millorant.
En quan a Newsgator, està força per sota dels altres 2. A més el fet que tingui publicitat i que la versió Beta encara tingui algúns problemes no hi ajuda gens.

Coneixeu algun altre lector de RSS online que estigui bé?

O preferiu utilitzar lectors que no siguin via web com Sage (per Firefox), o els lectors RSS incorporats a IE7 o Thunderbird. En recomaneu algún altre?

Podeu llegir les parts anteriors als articles sobre Cerca (part I) i Correu (part II)
La setmana que ve, la part IV!

2007/05/31

Google Reader OFFLINE!!!

Avui és un gran dia!
Llegia per la web que Google ha creat Google Gears. Una extensió per utilitzar el navegador offline.
He pensat, no està malament, però abans algú ho faci servir passaran segles.
Llavors miro a la part superior de Google Reader i veig la opció offline.
M'he emocionat tant que de seguida m'he posat a escriure aquest article (sóc un freakie, ho reconec).
Llavors he pensat que millor que abans de publicar-lo millor que provés que feia.
El primer que passa quan hi cliques cal instal.lar l'extensió Google Gears per habilitar la funcionalitat offline. També explica que un cop habilitada ens permetrà utilitzar Google Reader sense connexió per llegir els últims 2000 missatges.
Per instal.lar Google Gears cal passr un parell de menús.
Em sembla curiós que tot i ser una extensió s'instal.li com una aplicació amb un .exe. Segons sembla a l'entorn MAC d'Apple no és el cas.

Un cop instal.lada cal reiniciar Firefox i al obrir de nou el lector ens trobem això al menú:
Al clica la icona verda entrem en mode desconnectat i veiem com es descarreguen els últims 2000 missatges. No cal que patiu pq la descàrrega és molt ràpida.

Ho he provat i funciona a la perfecció. Puc llegir totes les noticies carregades i senceres.
Aquesta nova funcionalitat és molt útil si ens hem de moure per zones sense connexió com un avió o un lloc sense wifi amb el nostre portàtil.
Només cal que abans de sortir de casa, carreguem el mode offline i quan vulguem podem llegir tranquil·lament les noticies.
Em jugo un pèsol que en poc temps força aplicacions de Google faran servir això. Se m'acut per exemple GMail, Google Maps o Google Calendar com a coses MOLT útils.
Veurem com evoluciona, però una vegada més he de dir que Google ens ha sorprès positivament!

Nota: Ara em pregunto com afectarà això a l'article sobre la sèrie No és Google tot el que llueix... que estic escrivint. Tocaven els lectors de RSS i volia comentar que hi havia opcions millor a Google Reader!

2007/05/29

No és Google tot el que llueix... (II): Correu

Correu
Segueixo aquesta sèrie parlant dels diferents serveis de correu gratuït als que podeu accedir.
En aquest cas ( i segurament és l'ultim) Google també està al capdamunt.
De fet fins fa ben poc es podia considerar sense cap mena de dubte que el servei de correu de Google era el millor, però des que Yahoo! va actualitzar el seu sistema, el tema està molt més igualat.
Jo admeto que segueixo creient de GMail és superior a Yahoo! Mail, però ja és més una opció personal.
La llista de competidors:

GMail

El correu de Google que amb la seva arribada ja fa poc més de 3 anys va revolucionar el correu gratuït a Internet. Fins que va arribar tenir 1GB de correu era una cosa impossible. Jo recordo que amb Hotmail tenia 2MB... A més ofereix una interfície molt còmoda de fer servir. Agrupa els correus en converses de manera que és molt més fàcil i ràpid moure's pel correu. Una altra cosa que el diferencia de la resta és que utilitza etiquetes de manera que podem classificar els correu d'una manera fantàstica.
A més té un filtre anti-spam (correu brossa) que funciona a la perfecció. De que l'utilitzo el correu brossa pràcticament ja no existeix per mi.
Una altra característica única és que ofereix xat integrat a la mateixa pàgina web que funciona a la perfecció.
En quant a capacitat ofereix una bústia de 2,7GB però que creis a diari i des de fa pocs dies i correus de fins a 20MB de mida.
Pels més tècnics, és bo saber que ofereix accés POP3, és a dir que podeu configurar un programa de correu com Thunderbird o Outlook per accedir-hi.
Un punt negatiu per alguns és que Google escaneja tot els correus de manera automàtica per oferir publicitat el més rellevant possible. Això certament farà sentir incòmode a més d'un tot i la promesa que cap persona física hi té accés.
GMail no para d'evolucionar i tot i tenir molts menys usuaris que Yahoo! o Windows Live Mail, cal dir que en només 3 anys de vida el està posant les coses molt difícils.
Té publicitat en mode text, però ni us n'adonareu
Ah, i està en català! (o castella si ho preferiu)


Yahoo! Mail

Fa un temps va incorporar una nova interfície que fa que s'assembli molt al vostre correu d'Outlook. La veritat és que és impressionant lo ben fet que està. Al contrari de Microsoft és ràpid i funciona bé. Si heu utilitzat Outlook no tindreu cap problema per utilitzar-li. Quan hi entreu per primera vegada us apareix un simpàtic tutorial que us explica totes les seves funcions. A més si voleu us ofereix funcionalitat extra com un calendari (que a l'igual que amb GMail s'obre a part), un lector de RSS, i un bloc de notes.
A més implementa drag & drop com una aplicació de Windows més i com GMail té POP3.
La veritat és que funciona molt bé.
En quant a capacitat ofereix un espai il.limitat des de fa poc i correus de fins a 10MB de mida
Pel que fa a xat, Yahoo! l'ofereix completament a part al contrari de GMail.
La organització del correu es basa en carpetes que opino que són inferiors a les etiquetes que ofereix GMail, però que donen l'opció de categoritzar en subcarpetes.
Una altra cosa que m'encanta és que té pestanyes com el Firefox, cosa que permet tenir més d'un correu obert alhora en la mateixa finestra.
El filtre anti-spam, no arriba al nivell de GMail, però certament és prou bo com per no pasar-se el dia esborrant correus que no volem.
Té una mica de publicitat, però la veritat és que quasi no molesta.
Yahoo! Mail és el correu amb més usuaris del món i està lluitant per seguir sent-ho. Si li hem de buscar alguna cosa negativa potser és la falta de imaginació al duplicar una aplicació normal en un entorn web. Això si, ho fa quasi a la perfecció.
Si volem se'ns ofereix en castellà.



Windows Live Hotmail

Microsoft va comprar ja fa uns anys la companyia capdavantera de correu gratuït web Hotmail. Des de llavors per desgràcia no va fer quasi res per millorar-la i a l'igual que li va passar amb el seu navegador Internet Explorer 6 s'ha hagut de posar les piles. El resultat va ser aquest Windows Live Hotmail que va presentar la seva versió final fa només uns dies. Per desgràcia el resultat és bastant irregular.
En general ofereix pràcticament les mateixes característiques que el correu de Yahoo! (similar a Outlook, calendari, drag & drop,...), però és molt més lent.
Una gran mancança és la falta d'accés POP3
Ofereix 2GB de bústia i correus de fins a 10GB.
En general la publicitat no és molt molesta excepte el banner de la part superior que roba massa espai de pantalla.
El filtre anti-spam, tot i que no ho sé per experiència pròpia, també sembla que funciona prou malament com per deixar passar bastants correus no desitjats.
En resum, està a anys llum dels altres 2.
Com en el cas de Yahoo! Mail, només està en castellà.

Com a comparatòria final podeu veure aquesta taula que he extret d'un article de TechCrunch (en anglès)

A més dels 3 "grans" podeu investigar altres opcions com:
l'immens 30gigs, el complet Inbox o el curiós Mail2Rss, entre mooolts altres.

Com sempre, cadascú té les seves opinions i el millor que es pot fer és provar i decidir.

Si no esteu d'acord amb coses que he dit aquí o m'he descuidat quelcom important ho podeu dir a la secció de comentaris. Sé que la qualitat de l'article es pot millorar, però amb el temps que hi puc dedicar podria ser pitjor. Si m'ajudeu a millorar-lo us ho agrairé!

Al pròxim article (part 3), comentaré lectors de RSS amb Google Reader i els seus competidors que, SORPRESA , el superen!