Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Llibres. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Llibres. Mostrar tots els missatges

2008/02/21

Arriba el llibre final de Harry Potter en català

Portada Anglesa infantil del sisè llibre de Harry Potter

Avui a les 18h 18.30h les llibreries posa a la venta "Harry Potter y les Relíquies de la Mort", la traducció en català de "Harry Potter and the Deathly Hallows" el llibre final de la saga de Harry Potter.

Si heu aconseguit aguantar fins avui per poder-lo llegir en català (i si no us heu topat amb cap spoiler que us aixafi el final) l'espera ha acabat!

Han sigut 7 mesos des que el 21/7/2007 va aparèixer la versió original. L'espera ha sigut llarga però inevitable pel secretisme que envoltava aquest llibre. En altres publicacions, la traducció es comença força abans, però aquí no es va poder rebre el manuscrit a traduir fins que va aparèixer a les llibreries angleses.

Fins al dia d'avui tb hi ha hagut la opció de descarregar-se les traduccions fetes per fans que corrien per la xarxa tan en català com en castellà.

Esperem que l'espera hagi valgut la pena!

L'heu llegit? Que us va semblar? (suposo que no cal dir que eviteu donar massa informació de l'argument)


2007/07/27

Ebooks i l'Últim llibre de Harry Potter traduït al castellà


Com que els de les editorial d'aquí sembla que no tenen pressa, un grup de fans ha decidit fer la traducció del llibre pel seu compte.
Es probable que fins al febrer les traduccions al català i castellà no vegin la llum.
Està en castellà i el podeu llegir a la web o baixar-vos el PDF.
Si us interessa el podeu descarregar a
Spanish Hallows
Us recomano que no tardeu massa pq la web durarà poc abans que els advocats olorin la sang i els saltin al coll.

En la meva opinió piratejar llibres no és com piratejar pel.lícules o musica. La veritat és que un llibre de butxaca crec que té un preu força raonable i és una cosa que la veritat m'agrada molt.
D'altra banda, els de tapa dura crec que són una timada. A més el món dels llibres pateix del mateix problema que la música i les pel.lícules. L'autor s'emporta una minúscula part del preu del llibre.

Els llibres en format electrònic (o eBooks) encara tenen un llarguíssim camí a recorrer fins que la gent els pugui llegir amb la comoditat d'un llibre normal. Mica en mica en van apareixent més i més, però llegir-los en un ordinador a part de incòmode és una gran manera de destrossar-se la vista. Mica en mica van apareixent dispositius de butxaca que permeten llegir-los, però encara falta molt pq tinguin un preu raonable.

De totes maneres, a la llarga és inevitable que tots els llibres acabin tenint una versió digital pq té moltíssims avantatges com que no requereix cap distribució, que no cal paper i per tant és més ecològic i barat.

Tot i això, el factor nostàlgic i pràctic de llegir un llibre de paper farà que costi que desapareguin.
A mi almenys em costarà fer el canvi.

Per acabar, si no us interessa el llibre de Harry Potter (ja sigui per la temàtica o per la legalitat), aquí teniu una llista de webs on podeu baixar-vos llibres 100% legals i de tot tipus i idiomes;
(alguna de les webs també ven ebooks, però la he posat pq tenen una secció de llibres gratuïts)

Algú de vosaltres ha llegit algun ebook? Que n'opineu? Com el vau llegir?
M'interessen moltíssim les vostres opinions pq es un tema que m'intriga força.

(trobat a ALT1040)

2007/04/25

Post Sant Jordi...


Bé,
doncs ja ha passat un altre Sant Jordi.

Suposo que molt haureu passat pel ritual d'anar a voltar pel punt més concorregut de la vostra ciutat mentre us preguntaveu pq havieu sortit de casa a patir amb tota aquella gentada.

Les noies ja deveu tenir la caríssima rosa mig pansida. Vaja timada, però fa il.lusió i per això ho seguim fent.

En fi, i quins llibres us han regalat? Si sou lectors habituals segurament ja deveu tenir una bona novel.la entre les mans, i si no ho sou us deuen haver regalat un dels famosos "llibres mediàtics" que tan de moda es posen des de fa uns anys. Llibres pels que no volen llegir.

En fi, pel bo i pel dolent, l'any que ve tots hi tornarem, no ens enganyem.

Us deixo els llibres que m'han regalat per si us interessa:

I a vosaltres us han regalat algún llibre?
Quin?

2007/04/20

Sant Jordi s'acosta



Sant Jordi: El dia del llibre i els enamorats catalans ja torna a ser aquí.
El proper dilluns tocarà regalar llibres.
Quins bons llibres recomaneu?
Aquí en teniu alguns que m'han agradat força per donar-vos algunes idees:
  • Cronopaisaje: Magnifica novel.la de ciencia ficció on uns cientifics de l'actualitat es comuniquen amb uns cientifics del 1968 per evitar un gran desastre ecològic a nivell mundial (de Gregory Benford)
  • El Perfum: La història d'un noi que neix amb un sentit de l'olfacte prodigiós que cerca el perfum perfecte. Encara que sigui a costa de la visa d'altres persones. Si no heu vist la recent pel.lícula el disfrutareu molt més. (de Patrick Süskind)
  • Els Pilars de la Terra: L'obra mestra de Ken Follet on descriu la construcció d'una gran catedral durant el segle XII. Si no l'heu llegit feu-ho ja. (de Ken Follet)
  • El Hòbbit: Si no us atreviu amb El Senyor dels Anells proveu el Hobbitt. Així descobrireu com l'anell va arribar a les mans d'en Bilbo Saquet! Es fàcil de llegir i molt divertit. (de J.R.R. Tolkien)
  • El joc d'Ender: Una acadèmia militar per nens superdotats. Ender de 6 anys és adiestat per anar a lluitar contra una raça alienigena. L'entrenament mai l'oblidarà. (de Orson Scott-Card)

En recomaneu algun?
Afegiu un comentari amb els vostres llibres preferits, així potser descobrirem algun perla!
Ho podeu escriure en pocs segons!