2011/11/02

Aplicacions imprescindibles per Android (Part 1: Widgets)


Hola ToninoManiàtics!

Arrel dels articles anteriors sobre el Samsung Nexus i Ice Cream Sandwich (Android 4.0), un amic (Hola Francesc) amb un telèfon Android em va comentar si podia escriure sobre les aplicacions que crec que són imprescindibles al meu telèfon Android.

Com que tampoc se m'acut res millor sobre el que escriure, doncs us faré una petita llista del que jo utilitzo. I ja posats també em podeu dir les vostres preferides (Comment-bait)
Us posaré enllaços pq les podeu descarregar directament de l'Android Market. Totes funcionen bé en el meu Samsung Galaxy S amb Android 2.3.4, en altres mòbils (Android) haurien d'anar, però a vegades hi ha sorpreses

Volia fer això en un post únic, però hi ha massa cosa i ho tornaré a partir en diversos articles, 3 o 4 segurament.

Sense més dilació (que bé que parlo...), em poso amb la llista:

Aquí us presento alguns widgets  que considero força útils, tot i que la veritat no m'entusiasmen pq en molts casos són una despesa de bateria i ample de banda injustificats. (Nota:En català es diuen Ginys, ho acabo de descobrir, però em sembla q mai ho utilitzaré pq sòna raríssim)

Un bonic rellotge pel vostre escriptori móbil. De fet podeu escollir entre 150 opcions (jo utilitzo la versió transparent) i incloure coses com el temps (Vic no hi surt, grrr), informació del Sistema (molt pràctic), i fins i tot llançar aplicacions clicant els minuts o les hores.
Si us sembla massa gros, també hi ha una version més petita (4x1)
A l'Android Market, hi ha infinitat de rellotges que podeu triar si aquests no us convenç



Aquesta va ser l'aplicació que va cridar l'atenció a en Francesc. Bàsicament el que fa es comptabilitzar el volum de dades de les vostres comunicacions de dades (No WiFi!) pq sabeu si esteu a prop del límit que el vostre operador us imposa cada més.
Un cop instal·lada poseu el Widget on us sembli i podreu anar veient quant heu consumit. Si li dieu el vostre limit us avisarà quan hi sigueu a prop.
Quedarà obsoleta quan arribi ICS, però de moment va molt bé.


La única aplicació que tinc en català. (N'hi ha poquíssimes per desgràcia). Dóna el temps extraient les dades del Meteocat o AEMET. Si el cliqueu podreu veue la predicció dels propers dies i fins i tot imatges del radar.




Utilitzeu algun altre widget que us sigui realment útil?
Si us interessa un tipus concret de aplicació podeu peguntar, jo només us en comentaré algunes que em semblen especialment útils.

D'aquí uns dies la 2a part.


Utilitzeu les estrelles per poder saber que us ha semblat l'article!

2 comentaris:

  1. Francesc3:50 p. m.

    Comença bé el article. Instal·laré la del temps en català. :)
    Jo utilitzo força endomondo per anar a correr i darrerament winamp per escoltar arxius d'audio. També m'agrada una que es diu Libra per controlar el pes, sobretot m'agrada la predicció gràfica i la UI. De totes les aplicacions utilitzo la versió gratuïta de moment tot i que potser compraré les versions Pro.

    Per cert han passat per les meves mans alguns Galaxy S2 ja veurem si algun es queda a la meva butxaca ;)

    ResponElimina
  2. Hola!!!! Va super be el widget del winamp for android em va be ja q escolto musoca via BT, i nomes cal fer play...

    Una abrasada suguruuuuuu

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.