2007/01/24

BigMac/iPod indexes

Abans de tot disculpes pel patètic index de actualitzacions del blog.
Com alguns ja sabeu vaig canviar de feina fa poc i estic un pèl ocupat.
Intentaré tornar a incrementar el ritme d'actualitzacions.
De fet tinc 3 o 4 coses per escriure, però no he tingut l'oportunitat de pasar-les de les meves 3 neurones cap al blog.

Ara l'article...


Un banc Australià (CommSec) acaba de crear un index de referència basat en el preu d'un iPod a diferents països. Aquest index té en compte el poder adquisitiu del país a més del preu real de l'iPod i crea una llista d'on és més car/barat de comprar si vius i treballes allà. (Per ser més exactes, es basa en el preu de l'iPod Nano de 2GB)
El país on surt més car és Brasil amb $327 i el més barat Canadà amb només $144. Aquí estem amb $192








Pel que sembla, això no és una novetat, ja que fa 20anys ja se'n va crear un de similar basat en el preu del BigMac de McDonald's (o també aqui). La veritat és que aquest 2n em sembla més valuós pq hi té accés molta més gent i és una cosa que es consumeix moltes vegades enlloc de comprar-la 1 cop com l'iPod Nano. A més fer un BigMac involucra molts més productes del país que un iPod que normalment es fa a Asia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.