2008/01/22

Envy, la salvació de la vostra targeta gràfica (Ubuntu)

image

Envy és una aplicació escrita en Python que s'encarrega de baixar la última versió del driver de la vostra targeta ATI o NVIDIA a Ubuntu.

Us preguntareu que té d'especial, doncs bé, a Ubuntu sovint hi ha problemes en instal.lar els drivers gràfics propietaris d'algunes targetes, en especial les ATI.

Per si us interessa, un drivers propietari és un driver que només es dóna el binari. Això és com són tots els de Windows, però a Ubuntu i en general a Linux, s'espera que amb tot software es proporcioni el codi font per poder examinar-lo i millorar-lo si cal.

Ubuntu ja disposa d'una versió lliure dels drivers (escrits per programadors externs a aquestes empreses, però si us calen certes prestacions, encara no són prou bons.

Recentment s'ha intentat integrar a Ubuntu un gestor de control.ladors restringits per poder-se instal.lar fàcilment aquests drivers. A mi em funcionava correctament, però amb el petit inconveninent que no instal.la noves versions dels drivers.

Finalment, com que les noves versions m'interesaven per poder habilitar alguns efectes gràfics molt espectaculars de Compiz Fusion (veieu el video i flipareu del que pot fer!) doncs vaig buscar una opció.

La primera va ser instal.lar els drivers seguint les instruccions del driver de la ATI Radeon X700 (la meva caca de targeta gràfica). Dp de molt intentar-ho i d'alguns espants que em van fer perdre l'entorn gràfic, al final vaig desistir.

Al final, Envy em va salvar i de la manera més fàcil.

N'hi ha prou amb descarregar l'aplicació i seguir les instruccions. Vaig tenir el driver instal.lat sense cap problema, increïble.

Aqui teniu la pantalla principal d'Envy:

image

Com veieu es força simple.

Finalment, una petita recomanació. A mi m'ha funcionat perfectament, però si no us fa realment falta millor que no la instal.leu i us estalviareu problemes si actualitzeu a versions posterior d'Ubuntu ja que cal seguir uns passos abans de fer-ho.

Hi ha 2 versión d'Envy segons la versió de Linux que tingueu:

  • Envy Legacy: Ubuntu Dapper Drake 6.06, Ubuntu Edgy Eft 6.10, Linux Mint Bianca, Linux Mint Cassandra i Debian Etch 4.0.
  • Envy New: Ubuntu Gutsy Gibbon 7.10 (la versió actual d'Ubuntu!), Ubuntu Feisty Fawn 7.04, Linux Mint Daryna i Linux Mint Celena.

Envy està creat per l'italià Alberto Milone. Li podem està molt agraïts!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.