2007/08/24

Ubuntu: Enllaços ed2k de Firefox a amule


Avui començo una secció nova que dedicaré a coses relacionades amb Ubuntu.
Com vaig comentar fa uns dies, finalment m'he decidit a instal.lar Ubuntu Linux al meu ordinador enlloc de Windows. De moment els tinc tots 2 per si de cas, però cada cop m'agrada més Ubuntu i mica en mica vaig descobrint cosetes.
Molt dels meus comentaris seran de principiant si ja el feu servir fa temps, però si el coneixeu poc com jo moltes coses us poden ser útils.

En fi, després del rotllo, començo:

Com comentava al títol, explicaré com fer que quan us trobeu un enllaç per emule i el cliqueu, aquest s'afegeixi directament a l'amule (l'emule de Ubuntu) com passa a Windows.
Per alguna raó, això no passa per defecte com a Windows.

Els passos són aquests:
  1. Obriu el Gestor de paquets Synaptic (Per fer-ho aneu a Sistema\Synaptic Package Manager)
  2. Un cop dins cliqueu Search i poseu ed2k per cercar els paquets de amule.
  3. Si no està ja instal.lat instal.leu el paquet amule-utils (Si no teniu amule instal.lat sel.leccioneu tb el paquet amule)
  4. Un cop instal.lat obriu Firefox i escriviu about:config a la barra d'adreces
  5. Cliqueu amb el botó dret i trieu Nou\Cadena. Entreu el text network.protocol-handler.app.ed2k i doneu-li el valor /usr/bin/ed2k
  6. Cliqueu novament amb el botó dret i trieu Nou\Booleà. Entreu el text network.protocol-handler.external.ed2k i doneu-li el valor true.
Les 2 propietats noves quedaran com les que us he enquadrat en vermell

A partir d'aquí qualsevol enllaç de emule que cliqueu s'afegirà a la vostra llista de descàrregues de amule automàticament. Ni tant sols cal que amule estigui engegat.

2 comentaris:

  1. Mola! No sabia q tenies Ubuntu!

    ResponElimina
  2. Doncs fa un parell de setmanes.
    Ara ja el tinc funcionant quasi a la perfecció.
    Tot i així, el següent pas és mirar com executar una maquina virtual de Windows XP per si em fa falta alguna cosa especifica de Windows.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.