2012/01/18

Com treure el DRM de un ebook de Amazon

Hola a tots els meu milions i milions de lectors (lector amunt o avall),

faig un petit parèntesi a la serie de article sobre Apps d'Android (quasi tinc el següent article a punt) per explicar-vos un petit truc que m'ha anat a la perfecció, eliminar el ·"$%/&!!!! DRM de un ebook comprat (per mi) a Amazon.

Abans d'anar al tema, unes puntualitzacions.
(Aneu a baix de tot si no us interessa la meva opinió, tampec ho sabré, i jo ja sóc feliç si he entrat al blog)

Que és el DRM?
DRM són les inicial de Digital Rights Managements que no és més que la gestió de drets digitals de qualsevol fitxer que pogueu comprar (pel·lícula, musica, ebook,...). És a dir, la protecció que porten pq dp de comprar-ho els "malvats pirates" amb pota de pal no es possin a repartir-ho per tot arreu

Que en penso del DRM?
És una autèntica basura que l'unic que aconsegueix es perjudicar a la gent que es molesta a comprar continguts digitals. Els perjudica perquè:
1.- No els deixa fer coses tant simples com prestar un ebook a un amic
2.- Si canvien de marca de lector de ebooks molt possiblement els deixi de funcionar
3.- Sinó, al cap de uns anys el fitxer ja no serà compatible amb el que hi ha en aquell moment i perderàs una cosa que havies pagat
M'hi podria passar tot el dia donant exemple...
(parlo de ebooks, però aplica a vídeo i música) 

Als mal anomenats pirates els importa un pito perquè tots els DRM s'acaben trencant i bàsicament no són mes que una petita molèstia.

Tot i això no significa que em sembli be que es vagin repartint a tort i a dret continguts digitals, però es una cosa que no acabarà ni amb Lleis Sinde 8a Espanya) ni SOPA(a USA i de retruc la resta del món)  ni punyetes. Adaptar-se o morir (la majoria moriran, però s'ho han buscat)

Com actuo davant els ebooks
M'agrada molt llegir, ho faig molt i tinc respecte per la gent que escriu. Com us havia comentat em vaig comprar un Kindle l'estiu passat dp de 2 anys intentat decidir-me, però esperant a una oferta com Déu mana pq no m'empenyesin a la pirateria. Crec que ho he aconseguit en una mesura molt raonable. Penso així:

1.- Si pago per algo és meu i només ho penso fer un cop. Això em dóna el dret (moral si més no) de descarregar-me un ebook que tinc en paper, i de treure el DRM per llegir l'ebook com em doni la punyetera gana. L'he pagat i m'ho mereixo.
2.- Si el preu es un insult pq es quasi igual al de paper o senzillament no m'ofereixen ebook, no ho penso comprar. O m'espero a que baixi o si no aguanto més doncs me'l descarrego, de moment aguanto perquè tinc molt per llegir, però altra gent s'hi pensarà un 2 segons.

A Xataka fins i tot han penjat un bonic algoritme de compra de ebooks que mostra un procés mental similar al meu al comprar un ebook.

Us pot semblar be o no, però és el que faré. Molta gent no fa ni això.
Ho sento, però si venen gel i estic al pol Nord, més val que el Gel sigui de primera o no el comprarem. Per poder competir amb la gratuïtat cal oferir continguts de qualitat i amb valor afegit.

Per acabar compartir pel·lícules i música sense ànim de lucre és a dia d'avui 100% legal a Espanya.

En fi, m'he passat un pèl amb el rotllo. Això havia de ser un article de 4 línies i s'ha convertit en una autentica declaració de principis...


Com treure el DRM de un ebook de Amazon
En realitat, hi ha més d'un mètode, però us explicaré el que utilitzo jo i que funciona sense cap problema.
Per fer-ho cal utilitzar Calibre, el programa de gestió de ebooks per excel·lència. Si no l'utilitzeu feu-ho. Ara.
Aquest mètode NOMÉS funciona si teniu un Kindle pq cal saber-ne el numero de sèrie associat a la compra.

Seguiu aquest passos:
1-. Descarregeu el pluguin K4MobiDeDRM ()
2.- Instal·leu-lo dins de Calibre anant a les Preferencies i a clicant dins la Secció Advanced on posa Plugins (algo com Complementos si ho teniu en Castellà)


3.- Carregueu el fitxer zip del plugin que heu descarregat


4.- Entreu el número de serie del Kindle on hi teniu el fitxer (només cal fer-ho 1 cop). Per fer-ho feu doble clic sobre el plugin k4mobidedrm (el que acabeu de instal·lar)

A partir d'ara qualsevol fitxer .AZW que importeu al Calibre serà desprotegit automàticament i se us mostrarà com a fitxer .MOBI (AZW sense DRM, no hi ha cap conversió) sense fer res.

Gràcies per llegir-me i espero que us sigui útil.

Si he dit res il·legal, no parlava de mi, és un amic.
De fet no som gaire amics.

Quasi ni el conec de fet.
En el fons l'odio.
Si saps qui ets i la SGAE, CEDRO, MPAA, RIAA, i resta de mafiaA també mwhahaha.

Font: Epubor (conté un mètode alternatiu que no utilitza Calibre)


Utilitzeu les estrelles per poder saber que us ha semblat l'article!

1 comentari:

  1. Mi pequeña sugerencia de algoritmo:

    - ¿Precio e-book razonable para ti?

    -> Sí, cómpralo.
    -> No, bájatelo y léelo.
    ---> ¿Te ha gustado?
    -----> Sí, cómpralo en papel, y regálaselo a alguien sin e-book.

    Lamentablemente, con el tiempo se degrada, porque cada vez hay menos gente sin e-book. Pero, de momento, estoy contento con cómo funciona.

    Carlos

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.