2007/12/14

VirtualBox o WindowsXP dins Ubuntu (II)

Bé després de l'emocionant primera part on us donava a conèixer VirtualBox, ara us explicaré com crear una màquina virtual per tal que hi instal.leu el vostre Windows XP
Pantalla principal de VirtualBox
2.- Creació d'una màquina virtual
En general aquests passos us haurien de servir per instal.lar-vos qualsevol SO, però ho especificaré per Windows XP que és la configuració que vaig utilitzar jo:
  • Per comença cliqueu el botó New i poseu el nom que li vulgueu donar a la vostra màquina virtual. Trieu Windows XP com a Sistema operatiu (O un altre si és el que instal.leu)
  • En la següent pantalla trieu la memòria RAM que li voleu donar. Recordeu que ha de ser menys de la que teniu físicament i us n'ha de quedar per seguir executant Linux. Recomanen 192MB, però en podeu posar més sense problemes. Jo he triat 512MB pq tinc 2GB reals i XP em va perfecte.
  • Després cal que trieu el disc virtual on instal.lar-la. En realitat un disc virtual no és més que un fitxer que simula un disc dur. Com que no en teniu cap de creat, cliqueu a New per crear-ne un de nou, es molt fàcil.
    1. Primer cal que trieu si el voleu de mida fixa o dinàmic (es a dir que creixi a mida que es necessari). Jo vaig triar dinàmic.
    2. Després li poseu un nom i dieu quina mida voleu que tingui. Si he triat dionàmic aquesta serà la mida màxima que pot arribar a tenir. En el meu cas 10GB
    3. Un cop triat veureu un resum i torneu a la pantalla de selecció de disc on hi ha el que heu triat. Seleccioneu-lo i segui endavant
  • Finalment se us mostrarà un resum del que heu triat i ja teniu una màquina virtual creada!
A partir d'aquí hi ha una sèrie de paràmetres que podeu configurar anant a Settings els més importants són:
  • Memòria de vídeo: Per defecte és 8MB. Per defecte és suficient a no ser que vulgueu executar alguna aplicació que requereixi gràfics com un joc.
  • Boot Order: L'ordre que voleu que es comprovin els dispositius quan arrenqueu la màquina virtual.
  • Activació de dispositius: Us permet triar si voleu habilitar el floppy(disquet), CD-ROM, Ports sèrie, entre altres. USB només està actiu a la versió de la web, però no a la del repositori de Ubuntu.
Pantalla de configuració de la màquina virtual
A partir d'aquí ja teniu preparada la màquina virtual per instal.lar el vostre Windows XP.

En la 3a i última part us explicaré com instal.lar uns extres per poder compartir carpetes entre Ubuntu i l'XP virtual i com resoldre un parell de problemes amb els ports USB. Si instal.leu Windows XP és important que no us el perdeu per aprofitar al màxim les possibilitats de VirtualBox!

1 comentari:

  1. Hola, Tonino.

    Estaré atent al tercer missatge, perquè no m'acaba de funcionar l'USB. Ni tan sols els USB. Si a més tens algun dispositiu com una Palm o un PocketPC i expliques com fer-ho ja serà la re-pera. :-)

    Per cert, que cap d'aquests dos dispositius (Palm i PocketPC) no els he aconseguit sincronitzar amb Ubuntu, i encara he d'arrancar Windows cada cop que ho vull fer. He provat dos programes per a Palm (Jpilot i Kpilot), però no vaig aconseguir res. Algun consell?

    Gràcies per aquests articles!

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.